Hoe omdenken je gezondheid kan verbeteren.

Bijgewerkt op: 5 dagen geleden

De wereld draait wat door op dit moment, dat komt omdat het energielevel nu heel hoog zit. We werden bijna verplicht om een niet onderzocht vaccin te nemen en heel veel burgers hebben dit ook gedaan. Want zo zouden we elkaar helpen, dat willen we toch allemaal?

Er zijn voor elkaar, terwijl er een algemene prijsstijging heerst.

Komen velen niet meer toe met hun loon, da's nu wel allemaal wat zwart wit geschreven en ik ben normaal iemand die juist wil om denken.


Wat ons gevoel betekent is dat we stilaan beginnen te merken dat we bedot zijn, mensen worden wakker en worden zich bewust van de pharma maffia. Ja, zo noem ik hen.

Diegenen die aan symptoombestrijding doen, ik word daar wel wat boos over omdat onschuldige mensen niet echt worden geholpen. Er is een pilletje voor elk klein ongemak.


Dit terwijl ons lichaam echt fantastisch is gebouwd, we moeten er enkel mee leren omgaan en vooral niet volstoppen met chemische troep. Ons stresslevel gaat omhoog door wat we denken en niet door wat er gebeurt. Daar wordt aardig op ingespeeld door de angst politiek. Dus wanneer we angst hebben zal ons lichaam adrenaline aanmaken, om ons lichaam in vecht of vluchtpositie te brengen. Adrenaline zorgt ervoor dat ons lichaam extra energie krijgt. Maar wat gebeurt er als mensen constant worden in angst gezet?

Ja, dan raakt de adrenaline uitgeput en gaat het lichaam over op serotonine. Eens dit ook uitgeput is, dan kunnen we spreken van een depressie, burnout, bijnieruitputting enz.


Met andere woorden kunnen we dan normale gebeurtenissen niet meer aan, waarbij dan een arts je op anti- depressiva zal zetten. met nog wat slaap medicatie erbij.

dan zal je volledig afhankelijk zijn van de medicatie.


Om denken doen we door onze angstgevoelens niet op ons te laten inwerken.

Je kan je de vraag stellen, is het waar wat ik denk? Is mijn angst terecht? Kan ik iets aan de situatie veranderen? Zo ja, doe het. Zo neen, zet het langs de kant en vul je gedachten met dankbaarheid.

Een oefening die je kan doen zodat je niet in de angst schiet of niet langer in boosheid blijft vertoeven is deze. Je doet je mond open, je ontspant je gezichtsspieren en je zorgt dat je tong helemaal ontspannen onderaan in je mond blijft liggen. Probeer je dan maar eens boos te maken. Ha Ha ... dat lukt dus voor geen meter. je kan enkel lachen.. instant happiness!


Mediteren helpt voor angst de wortel chakra, voor meer zelf liefde de hart chakra, voor meer creativiteit de sacrale chakra, voor meer levenslust de zonnevlecht .

Voor meer zelfzekerheid en het uitspreken van je mening en gevoel, de keel chakra,

Voor intuïtieve ontwikkeling en het beter luisteren naar je buikgevoel. focus en een sterke mind. Je derde oog chakra.

De kruin chakra is dan weer voor intuïtieve ontwikkeling en het beter luisteren naar je buikgevoel.

Als één van deze chakra's niet goed werkt zit je energie dus geblokkeerd. Kan je energie niet doorstromen. Deze wijsheid komt uit de Ayurveda of Indische geneeskunde.


Ik mediteer dagdagelijks, het beste moment is in de ochtend of net voor het slapengaan.

Het is een training voor je hersenen, het stelt je in staat om bewust te worden van je piekeren, die trouwens tonnen energie vreten en het toppunt is, het is niet nodig, door het piekeren wordt immers niets opgelost. Dan kunnen we terug gaan naar de vraag die ik eerder vermeld heb.

Neem tijd voor jezelf verzorg jezelf met veel liefde en stop het oordelen en veroordelen van jezelf maar ook naar anderen.


4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven